2021-01-07 14:45Tiedote

Hintaopas tarjoaa datansa yritysten käyttöön: Uusi Hintaopas Insights -analytiikkatyökalu Suomeen

Verkkokaupan suosion kasvu vaikuttaa voimakkaasti myös hintakilpailuun: kaupat muuttavat hinnoitteluaan useita kertoja päivässä kilpailuedun saavuttamiseksi. Uusi Hintaopas Insights -työkalu auttaa kauppoja, brändejä ja analytiikkayhtiöitä analysoimaan markkinatilannetta ja kilpailijakenttää ainutlaatuisen hinta- ja varastotilannetiedon avulla. 

Hintaopas kerää päivittäin dataa verkkokauppojen miljoonista hintamuutoksista ja sadoista tuhansista päivityksistä tuotevalikoimaan. Yli 1000 Suomeen myyvän verkkokaupan seuranta vaatii suurten datamäärien keräämistä ja käsittelyä. Hintaopas Insights tuo nyt kaiken tuon datan yritysten saataville helpossa muodossa.

– Verkkokaupan muutokset ovat erittäin nopeita tiukasti kilpaillulla kentällä. Menestyminen vaatii niin oman toiminnan jatkuvaa optimointia kuin kilpailijoiden seurantaa. Hintaopas Insightsin avulla haluamme tehdä markkinoiden seuraamisesta yrityksille mahdollisimman helppoa, sanoo Hintaoppaan Suomen maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett. 

Hintaopas Insights on tarkoitettu kaikentyyppisille yrityksille, joiden toiminta vaatii laaja-alaista ymmärrystä verkkokauppamarkkinoista. Tämänhetkinen versio tarjoaa dataa muun muassa hinnoista ja varastotilanteista. Työkalun käyttäjät saavat aina ajantasaiset tiedot kauppojen hinnoista, varastotilanteesta ja tuotteiden suosiosta haluamissaan kategorioissa.

– Kauppiaat ovat toivoneet vuosien ajan, että datamme olisi helposti saatavilla. Hintaopas Insights on helppokäyttöinen työkalu juuri tähän tarpeeseen, ja uskomme palvelun auttavan erityyppisiä yrityksiä. Haaveemme on, että Insightsista tulee yhtä luonteva osa verkkokauppaa kuin Bloomberg on finanssimaailmalle, Matinvesi-Bassett kertoo. 

Hintaopas aikoo lisätä palveluun ominaisuuksia käyttäjien tarpeiden mukaisesti. 

– Toivomme, että mahdollisimman moni Insights-palvelua käyttävä yritys kertoo mahdollisista lisätarpeistaan. Se auttaa meitä jatkuvasti kehittämään palvelusta paremman työkalun päivittäiseen verkkokaupan ja liiketoiminnan optimoimiseen, Matinvesi-Bassett lisää. 

Hintaopas Insights

Hintaopas Insights tarjoaa aina ajantasaiset tiedot kauppojen hinnoista, varastotilanteesta ja tuotteiden suosiosta. Työkalua on helppo käyttää: valitsemalla kiinnostavat tuotekategoriat saa tilastot kaikista tuotteista, kaupoista ja brändeistä valitussa kategoriassa. Data on saatavilla Google Data Studion ja Google Sheetsin kautta, ja palvelun voi myös integroida käyttämäänsä analytiikkatyökaluun API-rajapinnan avulla. Työkalun käyttö ei vaadi mitään manuaalista tiedonkeräämistä. Lisätietoja työkalusta ja hinnoittelusta osoitteessa insights.hintaopas.fi.


Meistä Hintaopas

Hintaopas.fi on riippumaton ja Suomen kattavin tuotteiden vertailupalvelu. Hintaopas sisältää yli 1000 Suomessa toimivan verkkokaupan hinta- ja tuotetiedot, jotka helpottavat kuluttajien päätöksentekoa. Hintaoppaan käyttäminen on ilmaista ja läpinäkyvää, koska palvelu kattaa kaikki verkkokaupat huolimatta siitä, ovatko ne Hintaoppaan asiakkaita vai eivät. Sijoitus listalla määräytyy yksin tarjonnan hinnan perusteella. Hintaopas on perustettu vuonna 2002 ja toimii samalla konseptilla seitsemässä maassa. Hintaoppaan omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group, jonka palveluita Suomessa ovat myös Tori, Oikotie ja Lendo.


Yhteystiedot

Liisa Matinvesi-Bassett
Country Manager - FI
Liisa Matinvesi-Bassett