2020-12-11 09:42Tiedote

Kuluttajat valitsivat: Jimm’s PC-Store on vuoden paras kauppa 2020

Hintavertailupalvelu Hintaopas.fi järjesti marraskuussa Vuoden paras kauppa 2020 -kilpailun, jossa kuluttajat saivat äänestää suosikkikauppojaan jättämällä arvosteluja valitsemistaan kaupoista. Ylitse muiden nousi turkulainen Jimm’s PC-Store. Kategoriavoittajat valittiin lisäksi kuudessa sarjassa.

Yli 800:n Suomessa toimivan verkkokaupan hinta- ja tuotetiedot kokoavan hintavertailupalvelu Hintaopas.fi:n äänestyksessä kuluttajat pääsivät valitsemaan parhaat kaupat seitsemässä eri sarjassa. Äänestää sai jättämällä arvostelun valitsemalleen kaupalle, ja arvosteluja kilpailuaikana kertyi tuhansia. Suurimmalla äänimäärällä ja parhaalla arvosanojen keskiarvolla Vuoden paras kauppa 2020 -tittelin voitti tietotekniikkaan, komponentteihin ja viihde-elektroniikkaan erikoistunut, Turussa sijaitseva Jimm’s PC-Store.

“Uskon, että menestyksemme salaisuus on 24/7 auki oleva, asiakkaat oikeasti tunteva asiakaspalvelu sekä nopeat ja oikea-aikaiset toimitukset, joiden parantamiseksi olemme tehneet myös teknisiä parannuksia. Meneillään oleva tilikausi on sujunut 20 prosentin kasvussa ja olemme palkanneet neljä uutta vakituista työntekijää”, Jimm's PC-Storen toimitusjohtaja Antti Järvinen toteaa.

Audio ja video -sarjan sekä koti ja kodinkoneet -sarjan voitti Gigantti. Jimm’s PC-Store palkittiin Vuoden paras kauppa -tittelin lisäksi pelit ja pelikonsolit -kategorian parhaana. Lastentarvikkeet ja lelut -kategoriassa ja tietokoneet ja puhelimet -sarjassa voiton nappasi Verkkokauppa.com. Kauneus-kategoriassa ylitse muiden oli Cocopanda.

Kategorioiden voittajat ovat:

• Tietokoneet & puhelimet: Verkkokauppa.com

• Audio & video: Gigantti

• Koti & kodinkoneet: Gigantti

• Pelit & pelikonsolit: Jimm’s PC-Store

• Kauneus: Cocopanda

• Lastentarvikkeet & lelut: Verkkokauppa.com

”Arvosteluja tarkastellessa huomaa, että kuluttajat nostivat ensiarvoisen tärkeiksi asioiksi tuotteen nopean toimituksen, asiakaspalvelun, valikoiman sekä tietysti hinnat. Näiden tekijöiden balanssi on Jimm’s PC-Storella kohdallaan ja asiakaskokemukset ovat olleet kokonaisuudessaan erinomaisia. On myös hienoa auttaa äänestyksen tuloksena kotimaan vähävaraisia, erityisesti tällaisena vuonna”, kertoo Hintaoppaan maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett.

Kilpailun äänestysaika oli 2.–30.11.2020. Kaikki kilpailuaikana lähetetyt kauppa-arvostelut laskettiin mukaan, ja voittaja valittiin sekä arvosteluiden määrän että arvosanojen keskiarvon perusteella.

Annetuilla äänillä kerrytettiin myös apua vähävaraisille. Hintaopas.fi lahjoittaa 5000 euroa Pelastusarmeijan Joulupata-keräykseen, jolla tuetaan vähäosaisia, vähävaraisia lapsiperheitä ja syrjäytymisvaarassa olevia ihmisiä eri puolella Suomea.

“Jo perinteeksi muodostunut Hintaoppaan hyväntahdon kampanja on tuonut paitsi apua kotimaan vähävaraisille myös näkyvyyttä Joulupata-keräykselle. Joulupadasta saatavat varat jaetaan ruokana, vaatteina ja lahjakortteina avun tarvitsijoille, erityisesti lapsiperheille. Olemme todella iloisia yhteistyöstä ja kiitämme lämpimästi Hintaopasta ja äänestäjiä sekä toivotamme oikein hyvää joulua kaikille", iloitsee Pelastusarmeijan markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava Anne Fredriksson.