2023-05-05 06:15Tiedote

Tässä on Suomen haetuin tuote: Niken erikoinen handsfree-kenkämalli nousi hintavertailupalvelussa Suomen suosituimmaksi tuotteeksi

Nike GO FlyEase

• Nike GO FlyEase on vuonna 2021 julkaistu kenkämalli, joka on suunniteltu erityisesti liikuntarajoitteisille käyttäjille. Lanseeraus keräsi negatiivista huomiota, koska kenkien rajoitettu saatavuus ja suuri suosio johtivat tuotteen hintatason nousuun, eikä tuotetta riittänyt sen pääkohderyhmälle.

• Malli on jälleen myynnissä ja suosio osoittaa, että malliin uskotaan vuoden 2021 haastavasta lanseerauksesta huolimatta.

• Malli on suosituin tuote Hintaoppaan Suomen sivustolla ja se ohitti pitkään ensimmäistä sijaa pitäneen Sony PlayStation 5:n.

• Ruotsissa mallin suosio on kasvanut 881 prosenttia viime vuoteen verrattuna.

• Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa tuote on suosituin malli vapaa-ajan kengät & tennarit -kategoriassa.

Nike suunnitteleman Nike GO FlyEase -kenkämallin voi pukea jalkaan ja riisua ilman käsiä. Kengissä on erityinen handsfree-mekanismi, joka mahdollistaa kengän liikkumisen kahden asennon välillä, jolloin käyttäjä voi astua kenkään ilman käsiä. Malli on suunniteltu erityisesti ihmisille, joilla on liikkumisvaikeuksia ja se on alkujaan lanseerattu vuonna 2021.

Nike GO FlyEasen vuoden 2021 lanseeraus sai suuren suosion lisäksi osakseen kritiikkiä. Go FlyEase on saanut erityisesti kiitosta esteettömästä suunnittelustaan, mutta kenkämalli tuli myös tunnetuksi sen huonosta saatavuudesta juuri mallille suunnatun kohderyhmän keskuudessa. Kun Go FlyEase -mallia ei riittänyt sen tärkeimmälle kohderyhmälle, Niken markkinointi näytti harhaanjohtavalta ja siltä, että esteettömyyttä käytettiin markkinoinnissa väärin perustein. Vuoden 2021 lanseerauksen jälkeen kenkien rajoitettu saatavuus ja suuri suosio johtivat samalla siihen, että tuotteen hinnat nousivat.

Nyt malli on jälleen myynnissä ja kasvanut suosio kertoo, että malliin uskotaan vuoden 2021 haastavasta lanseerauksesta huolimatta. Nike GO FlyEase on noussut ylivoimaisesti suosituimmaksi tuotteeksi hintavertailupalvelu Hintaoppaan Suomen sivustolla. Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa kenkä on myös suosituin malli Hintaopas-palvelun vapaa-ajan kengät & tennarit -kategoriassa. Ruotsissa mallissa on ollut aikavälillä 18.3.–16.4. kasvua 881 prosenttia viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna.

“Malli on noussut Hintaoppaan top 100 -listan ykköseksi Suomessa, mikä kertoo sen ympärillä vallitsevasta suosiosta. Malli on myös Suomen sivustollamme selkeästi suosituin tennarimalli. Ostokiinnostus* tuotetta kohtaan on viimeisen kuukauden aikana ollut neljä kertaa suurempi kuin tennarit-kategorian toiseksi suosituinta mallia kohtaan”, kertoo Hintaoppaan Suomen maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett.

Go FlyEase löytyy Ruotsin top 100 -listan sijalta neljä ja Norjan listalta sijalta 29.

Nike Go FlyEase -kenkämalli löytyy täältä.

*Ostokiinnostus Hintaopas-palvelussa (klikkaukset Hintaoppaasta kauppoihin) on katsottu ajalta 18.3.2023–16.4.2023.