2022-07-05 06:40Tiedote

Thermacell-kohu ei hidastanut myyntiä: Suosio pompannut 70 prosentin kasvuun viime vuodesta

hyttynen

Suomessa on käynnissä kiusallisen runsas hyttyskesä, ja ihmiset etsivät tällä hetkellä verkkokaupoista hyttyskarkottimia kolmanneksen viime vuotta kiivaammin. Ylivoimainen ykköstuote on kohuttu Thermacell-hyttyskarkotin, jonka suosio on peräti 70 prosentin kasvussa viime vuoteen verrattuna.*

Thermacellin retkihyttyskarkotin on koko Hintaopas.fi-hintavertailupalvelun kolmanneksi suosituin tuote tällä hetkellä. Nopea nousu listan kärkeen on poikkeuksellinen yli 650 000 verkkokauppatuotteen joukosta.

”Erityisesti Thermacell-retkiversion suosio on noussut räjähdysmäisesti, ja muitakin Thermacell-tuotteita haetaan nyt erittäin paljon. Kokonaisuudessaan Thermacell-tuotteiden suosio on noussut kesäkuun jälkimmäisellä puoliskolla peräti 70 prosenttia viime vuoden vastaavasta ajasta. Laitteen käyttämän kemikaalin vaaroista noussut kohu ei näytä siis ainakaan vielä hillinneen kuluttajakysyntää”, Hintaopas.fi-palvelun Suomen maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett kertoo.

Viime kesänä osa kaupoista veti Thermacell-tuotteet pois myynnistä niiden mahdollisten ympäristövaikutusten vuoksi. Tutkijoiden mukaan laitteen vaikuttava aine prallertriini on vaarallinen kemikaali hyönteisille, matelijoille ja kaloille, eikä Thermacelliä tulisi käyttää pihapiirin ulkopuolella. Huipputehokas laite jakaa kuitenkin myös asiantuntijoiden mielipiteitä.

Kaikkiaan erilaisten hyttyskarkottimien suosio on ollut kesäkuun 15. päivän jälkeen 33 prosentin kasvussa viime vuoteen verrattuna Hintaopas-palvelussa.

*Muutosprosentit on laskettu vertaamalla tuotteiden ja tuotekategorioiden suosiota Hintaopas.fi-palvelussa aikaväleillä 15.6.–30.6.2021 ja 15.6.–30.6.2022.